اکنون فناوری تقریباً در هر بخش از مشاغل ما یکپارچه شده است. ما برای همه چیز از رایانه ، Wi-Fi ، ایمیل ، برنامه ها یا تلفن های هوشمند خود استفاده می کنیم. نکته در مورد فناوری این است که همیشه درحال تغییر است. نرم افزارها و برنامه ها دائماً به روز می شوند و به نسخه های بهتری از خود تبدیل می شوند. سخت افزار جدید دائماً از نسخه های قدیمی لپ تاپ و دسکتاپ قدیمی است و برنامه های جدید هر روز در حال توسعه هستند.
برای کمک به رهبری کارمندان از طریق تغییر فن آوری که هر روز برای کار از آنها استفاده می کنند – و توانمندسازی هر یک از اعضای تیم برای موفقیت – این پنج مرحله را در نظر بگیرید.
1. چرا ما بهترینیم؟
هیچ کس دوست ندارد فقط به او گفته شود که چه کاری انجام دهد (خوب ، شاید برخی از افراد از این کار لذت ببرند ، اما بیشتر کارمندان این کار را نمی کنند). به جای حرف زدن در اطراف ، سعی کنید تصویر کاملی را ارائه دهید. توضیح دهید که چرا تغییر پیش رو مهم است. توضیح دهید که فناوری جدید دقیقاً به چه کمک خواهد کرد. چگونه می تواند بر کارایی کلی شما تأثیر بگذارد؟ تغییرات فناوری چگونه بر سایر بخشهای فرآیندها تأثیر خواهد گذاشت؟
2. شفاف باشید ارتباطات باز همه چیز است.
به کارمندان خود مرور کلی در مورد روند و تغییرات خاص ایجاد کنید. جلسه ای داشته باشید که رئوس مطالب کاملی از آنچه انتظار می رود داشته باشد. اگر کارمندان قبلاً احساس اضطراب یا غرق شدن داشته باشند ، تعجب یا تغییر غیر منتظره فقط بر استرس آنها افزوده خواهد شد. تا حد امکان با اعضای تیم خود در طول فرآیند تغییر شفاف باشید.
3. جدول زمانی ارائه دهید
اگر یک جدول زمانی یا نقشه راه برای تغییرات فناوری ایجاد شده دارید ، آن را با تیم خود به اشتراک بگذارید. این یک منحنی یادگیری برای همه خواهد بود ، و برای بعضی از آن تندتر از سایرین خواهد بود. به عنوان یک رهبر ، نمی توانید انتظار داشته باشید که همه این مهارت جدید یا فناوری جدید را با همان سرعت یاد بگیرند. اگر قادر هستید ، زمان لازم را برای اجرای فرآیند جدید در مرحله گذار فراهم کنید که در صورت گیر ماندن ، روند قدیمی هنوز هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.